Innovant a les aules: nous reptes per als docents

Innovant a les aules: nous reptes per als docents

2 de desembre 2015

En aquests moments no és possible inscriure's a aquest curs.

Imprimir

La cinquena edició dels seminaris Catedra Medellín-Barcelona i del CUIMPB-Centre Ernest Lluch es farà al voltant del tema de la innovació a les aules i dels nous reptes que es plantegen als docents. El Seminari s'emmarca en el programa d'educació amb què la Càtedra actua de forma prioritària en el període 2015-2016. El Seminari té per objectiu reflexionar i transferir bones pràctiques d'innovació educativa que s'estan implementant a Medellín i Barcelona.
Pel que fa a les bones pràctiques que es duen a terme a Medellín, Sergio Roldán aborda el projecte "Sapiència. Agència d'Educació Superior de Medellín ", una agència impulsada per l'Ajuntament de Medellín, que gestiona projectes de formació de docents i que promou estratègies de millora i enfortiment del sistema d'educació superior del municipi. La segona pràctica és el projecte MOVA (Centre d'Innovació del Mestre de Medellín). Adrián Marín explica la posada en marxa del MOVA per la Secretaria d'Educació de l'Ajuntament de Medellín, que persegueix expandir l'Escola cap a nous àmbits, i oferir als mestres un espai que els permeti desenvolupar estratègies i projectes des de mirades molt més àmpliesi ambicioses del seu ésser i el seu saber, i que incideixin directament i indirectament en la reconfiguració dels processos educatius i culturals de la ciutat. Finalment, Juan Felipe Aramburo ens compartirà el programa de formació de mestres (Ser + Mestre) de la Fundació Proantioquia, que pretén afavorir les dimensions del desenvolupament humà dels participants a través del foment de les seves competències socioemocionals i del seu lideratge, tant pedagògic com social. Proantioquia és una fundació privada del sector empresarial, sense ànim de lucre, creada el 1975 per un destacat grup d'empresaris antioquenys, amb el ferm propòsit de contribuir a la construcció d'una regió més competitiva en l'àmbit econòmic i més equitativa en l'àmbit social, i de una societat integrada, pacífica i amb oportunitats per a tota la ciutadania.
Pel que fa a les bones pràctiques que es realitzen a Barcelona, ​​Enric Prats analitzarà el programa de Millora i Innovació de la Formació de Mestres (MIF), que té la funció de contribuir a la millora de la formació inicial dels docents alhora que arribar a un millor equilibri, tant qualitatiu com quantitatiu, entre oferta i demanda de professionals d'educació infantil i primària. Els seus principals fronts d'acció són la millora en les condicions d'accés als estudis de formació de mestres, la incidència sobre el model educatiu i l'accés a la funció docent. La segona experiència es porta a terme en diferents col·legis dels jesuïtes de Catalunya, que han començat a implantar un nou model d'educació en el qual s'han eliminat assignatures, exàmens i horaris i han transformat les aules en espais de treball, en àgores en les quals s'han ubicat sofàs, graderies i pupitres per treballar en equip i en els quals els / les alumnes adquireixen els coneixements basant-se a  desenvolupar projectes conjunts. Pepe Menéndez ens valorarà les estratègies del projecte Horitzó 2020 i ens en presentarà alguns primers resultats. Finalment, Roser Batlle reflexionarà sobre l'Aprenentatge-servei com a mètode per unir l'aprenentatge amb el compromís social. L'Aprenentatge-servei dota de més qualitat als aprenentatges aportant-los utilitat directa, donant sentit al projecte institucional, fent possible el treball interdisciplinari i augmentant el rendiment i la motivació dels alumnes cap als continguts acadèmics. L'Aprenentatge-servei no només permet innovar metodològicament sinó que afavoreix una autèntica educació integral.

02/12/2015 - Sala Mirador CCCB Montalegre, 5 Barcelona
17:15 - 17:30 Innovant a les aules: nous reptes per als docents
Inauguració
Agustí Bosch, director acadèmic del CUIMPB-Centre Ernest Lluch
Félix Manito, president i director de la Fundació Kreanta
17:30 - 18:15 Innovant a les aules: nous reptes per als docents
Innovació i formació de docents
Enric PratsSergio Roldán (videoconferència)
18:15 - 18:30 Innovant a les aules: nous reptes per als docents
Debat. Modera: Roser Bertran
18:30 - 19:15 Innovant a les aules: nous reptes per als docents
Innovació i escola
Pepe MenéndezAdrián Marín (videoconferència)
19:15 - 19:30 Innovant a les aules: nous reptes per als docents
Debat. Modera: Emilio Palacios
19:30 - 20:15 Innovant a les aules: nous reptes per als docents
Innovació més enllà dels continguts
Roser BatlleJuan Felipe Aramburo (videoconferència)
20:15 - 20:30 Innovant a les aules: nous reptes per als docents
Debat
  • En aquests moments no és possible inscriure's a aquest curs.

Compartir