- Inici
- -
- Cursos
Smart City Branding
25, 26 de setembre 2012
- Gratuït
- CUIMPB
- 25/09/2012 - 26/09/2012
En aquests moments no és possible inscriure's a aquest curs.
Imprimir25/09/2012 - Sala Mirador Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) Montalegre, 5 Barcelona | |
---|---|
09:30 - 10:00 |
Smart City Branding Inauguració Joan Fuster Sobrepere, director acadèmic, CUIMPB-Centre Ernest Lluch Jordi Martí, regidor de Presidència i Territori, Ajuntament de Barcelona Juan Carlos Belloso i Silvia Sivera, directors del curs |
10:00 - 11:00 |
Smart City Branding Smart Cities Lluís Gómez El concepte “smart city” està en boca de gestors, experts i autoritats. Quin municipi avui dia no pretén o diu ser “smart”? Però, què significa realment ser una ciutat “intel•ligent”? Es tracta d'una paraula de moda o d'un concepte que està aquí per quedar-se? Si les ciutats del futur han de ser (més) intel•ligents, també hauran de gestionar les seves marques d'una manera (més) intel•ligent. En aquesta sessió inaugural es posaran les bases del que significa ser una “smart city”, més enllà de les implicacions tecnològiques, i es traçaran les pautes del que hem denominat “smart city branding” com a concepte paraigua d'una tendència que sembla inexorable. |
11:00 - 11:30 |
Smart City Branding Pausa |
11:30 - 12:30 |
Smart City Branding La construcció de marques-territori intel·ligents Juan Carlos Belloso Entendre el paper estratègic del “city branding” com a factor competitiu clau per a les ciutats és fonamental per enfocar estratègies, polítiques, inversions, accions, esforços i comunicacions, entre tots els stakeholders o actors implicats. Juan Carlos Belloso, un dels més reconeguts experts internacionalment en l'àmbit de l'estratègia, branding i promoció de territoris, explicarà com està construïda la imatge d'una ciutat i quin és el procés correcte per construir la marca d'una ciutat. Tractarà conceptes com la imatge de la ciutat, la identitat, el posicionament i la segmentació, així com els factors clau per construir amb èxit una “smart city brand”. |
12:30 - 13:30 |
Smart City Branding Smart City Brand Partnerships David Adam La construcció i gestió d'una marca-ciutat no pot ser responsabilitat exclusiva de governs i autoritats municipals. Ha de ser un esforç compartit i continuat de tots els interessats, i resultat de diferents classes d'associacions innovadores, a escala interna i internacional. Però, com es poden involucrar de manera efectiva tots els interessats en la creació i gestió de la marca-ciutat? Quin tipus d'associacions poden realitzar-se i quines s'estan desenvolupant per millorar la imatge i la promoció de les ciutats? Quins són els models de gestió de marca-ciutat més avançats? En aquesta secció s'examinaran algunes de les claus per a la participació efectiva dels stakeholders i partenariats, mitjançant les experiències pràctiques d'algunes grans ciutats. |
13:30 - 15:30 |
Smart City Branding Pausa |
15:30 - 18:00 |
Smart City Branding Smart Citizen Engagement José Luis Arroyave, Manolis Psarros, Gema Requena Avui dia les marques necessiten connectar amb la ciutadania per tenir èxit. La identificació ciutadana, el compromís i l'activació són, per tant, fonamentals perquè la construcció de la marca-ciutat tingui èxit. Per a la definició d'una estratègia apropiada de marca-ciutat és essencial conèixer les característiques de la ciutadania, les seves necessitats i aspiracions, però també ho és la seva participació i implicació en aquesta estratègia. En aquesta secció es comprovarà que les marques d'èxit d'avui dia han de ser “marques humanes”, amb alguns exemples del món empresarial i la seva aplicació a les marques-ciutat. També revisarem els casos de Colòmbia i Atenes, com a exemples de marques construïdes a través de la participació de la ciutadania i la transformació d'entorns, que s’han sabut involucrar en la imatge i en la promoció del turisme en temps de crisi. |
18:00 - 19:00 |
Smart City Branding Eines per a la construcció del Smart City Branding Mihalis Kavaratzis Un cop constatada la importància de la implicació ciutadana i dels partenariats en la construcció i en la gestió de la marca-ciutat, és el moment de preguntar-se: quines són les eines més eficaces -i intel·ligents- que poden utilitzar les ciutats per construir les seves marques en un entorn caracteritzat per l'escassetat de recursos i la forta competència? Aquesta ponència ens ajudarà a comprendre quines són aquestes eines, des del disseny de la ciutat intel·ligent i de les comunicacions “smart” (entre les quals s'inclou l'ús dels mitjans de comunicació social), fins a l'ús d'ambaixadors de marca-ciutat i d'esdeveniments culturals, esportius i professionals. Eines, totes elles, que tractarem de manera específica en cadascuna de les seccions que tindran lloc el segon dia del curs, amb reconeguts especialistes dels diferents àmbits. |
09:30 - 11:00 |
Smart City Branding El disseny urbanístic intel·ligent Jaume Barnada, Xavier Vilalta |
11:00 - 11:30 |
Smart City Branding Pausa |
11:30 - 13:45 |
Smart City Branding L'ús intel·ligent d'esdeveniments David Adam, Magí Almirall, Ventura Barba |
13:45 - 15:30 |
Smart City Branding Pausa |
15:30 - 17:45 |
Smart City Branding L'ús intel·ligent d'ambaixadors de marca María L. Eirín, Michael Eaude, Jordi Penas |
17:45 - 18:45 |
Smart City Branding Comunicacions intel·ligents de marca-ciutat Magdalena Florek |
18:45 - 19:15 |
Smart City Branding Cloenda. Resum de les sessions i comentaris finals Marc Puig, director de Comunicació, Ajuntament de Barcelona Juan Carlos Belloso i Silvia Sivera, directors del curs |
-
En aquests moments no és possible inscriure's a aquest curs.
- Imprimir